TCR túraautó-versenyzés.
Világszerte rendkívül népszerű formátum.
A TCR 2014-ben jött létre, mint a túraautó-versenyzés költséghatékony alternatívája. A globális motorsport egyik legizgalmasabb formátumáról van szó, hiszen számos autógyártó típusai vesznek részt a bajnokságokban, a versenyzés kiegyenlített erőviszonyokkal zajlik. Világszerte összesen tizenhat nemzetközi, regionális és országos TCR sorozat zajlik.
2022
2021-es szezon összefoglalója
10 bajnoki cím, 61 győzelem, 183 dobogós helyezés, 55 pole-pozíció.
PURE ETCR
Új mércét állít az elektromos motorsport számára.
A Hyundai Motorsport új tisztán elektromos, nagy teljesítményű túraautójával, a VELOSTER N ETCR modellel versenyzett a PURE ETCR bajnokságban. Ezzel izgalmas új korszak köszöntött be a Hyundai életében, amelyben az elektromos autóversenyzés a vállalat egyik oszlopává válik.
A PURE ETCR bajnokságban való részvételével a Hyundai újabb fontos lépést tett a motorsport (és általában a mobilitás) környezetbaráttá tétele felé.
Autók
Izgalmas modellpaletta.
Hyundai VELOSTER N ETCR.
A Hyundai Motorsport 2019. szeptemberében mutatta be versenyautó-kínálatának legújabb tagját, első elektromos versenyautóját, a VELOSTER N ETCR-t.
Az autó a Hyundai Motorsport túraautó-versenyzésben szerzett tapasztalatait hasznosítja. Ugyanúgy a csapat alzenaui (Németország) központjában készült, ahogy az i20 R5, az i30 N TCR és a VELOSTER N TCR.
A VELOSTER N ETCR tervezése 2018. novemberében vette kezdetét, 2019. augusztusára pedig az autó már átesett első tesztjein. A modell megjelenésével izgalmas új korszak köszöntött be a Hyundai Motorsport életében, amelyben az elektromos autóversenyzés a vállalat egyik oszlopává válik.
Hyundai i30 N TCR.
Az i30 N TCR testesítette meg a Hyundai Motorsport első szárnypróbálgatásait a pályaversenyzésben; a márka ezzel a modellel lépett be a világ egyik leggyorsabban fejlődő motorsport-osztályába.
A modell tervezése 2016. szeptemberében vette kezdetét, első kész példánya 2017. áprilisában gurult ki a tesztpályára. A modell azonnal ütőképesnek bizonyult: megnyerte az FIA WTCR bajnokság első, 2018-as bajnokságának nyitófutamát, majd az idényt egyéni és csapatszintű bajnoki címekkel zárta.
Innen töretlenül folytatódott a siker. A Hyundai Motorsport ügyfelei 2019-ben megismételték az egyéni bajnoki címet: ebben az évben a Hyundai négy kontinensen összesen nyolc különböző szériában lett bajnok.
Hyundai VELOSTER N TCR.
A Hyundai Motorsport 2019-ben a Hyundai VELOSTER N TCR bevezetésével erősítette TCR portfolióját. Az autó sok szempontból a rendkívül sikeres i30 N TCR bajnoki receptjét alkalmazta. Az észak-amerikai túraautó-bajnokságban felmerült igényekre válaszul alkalmazott technológiát adaptálták a VELOSTER N-re, igazodva a Hyundai helyi modellkínálatához.
A VELOSTER N TCR először 2019. januárjában, Daytonában állt rajthoz. Már ez az első szezon rendkívül sikeresnek bizonyult: a Hyundai ügyfélversenyzői a végső elszámolásban első és második helyen végeztek az IMSA Michelin Pilot Challenge kupában, továbbá futamgyőzelmeket arattak a TC America bajnokságban.
Hyundai ELANTRA N TCR.
A 2020-as Pekingi Autószalonon bemutatott ELANTRA N TCR bevezetésével tovább bővült a Hyundai Motorsport ügyfélverseny-programjának TCR palettája.
A modell fejlesztése 2019. második felében vette kezdetét. A tervezők és mérnökök üres lappal indultak, ugyanakkor hasznosították az i30 N TCR és VELOSTER N TCR modellekkel az előző három évben szerzett tapasztalatokat. Ez lehetővé tette számukra, hogy a többi Hyundai versenyautó erősségeit az Elantra esetében is alkalmazzák, ugyanakkor ahol csak lehetett, tökéletesíthették a korábbi megoldásokat.